En æra er forbi: 2008 blev det sidste år med et trykt Nap & Nyt katalog – efter 60 succesrige år. Nu er Nap & Nyt fulgt med tiden og er blevet digitaliseret.
2009 markerede overgangen fra det trykte til det digitale medie. 2009 udgaven af Nap & Nyt ankom nemlig i en digital udgave, trykt som en CD-ROM med kataloget liggende som en pdf-fil, man kunne bladre i.
Men det var kun et første skridt på vejen – en gradvis afviking af fortiden, kunne man sige. Fra og med 2010 tager Pure Fishing nemlig skridtet fuldt og dropper Nap & Nyt kataloget helt.
I forvejen var det oprindelige Nap & Nyt efterhånden blevet noget udvandet, idet man var gået fra et rent svensk ABU katalog til gradvis at inddrage flere og flere af Pure Fishings mange andre brands: Berkley, Fenwick, Penn, Mitchell med flere. Nap & Nyt var således ikke længere, hvad det engang havde været. Langtfra det helsvenske foretagende, det oprindelig var. Og nu bankede så den digitale tidsalder på døren.
Fra katalog til websites
Fra og med 2010 koncentrerer Pure Fishing derfor helt sine anstrengelser om det digitale medie – bekvemt placeret på det altfavnende internet. Pure Fishing Danmark har allerede en håndfuld egne, danske websites, og flere vil komme til.
På hovedsitet www.purefishing.dk kan man altid se, hvilke andre danske websites firmaet råder over. Her vil man også løbende blive orienteret om nye tiltag og nye produkter – på sidens blog med navnet “Hot News”. Så følg med der, hvis du vil holde dig orienteret om, hvad der sker hos verdens suverænt største fiskegrejskoncern.
Der er således ingen grund til at begræde bortgangen af det trykte Nap & Nyt. En æra er forbi – en ny er begyndt. Og den bliver langt mere spændende og interaktiv! Bare vent og se…
© 2009 Steen Ulnits
Del denne artikel: